Hent Husorden Godthåbsvej 64ad som pdf
1.
Medlemmer skal hurtigst muligt til bestyrelsen anmelde enhver fejl og uorden ved de i lejligheden værende indretninger til afløb og til forsyning med lys, gas og vand.
2.
Medlemmer er pligtige til at refundere ejendommens udgift ved vandspild fra utætte cisterner, som medlemmer har undladt at give meddelelse om.
3.
Vandhaner skal holdes i forsvarlig stand.
4.
På ejendommens lofter, trapper og gange må ikke henstilles cykler, barnevogne, skraldespande eller andre effekter, og bestyrelsen kan uden videre lade sådanne genstande fjerne. Bestyrelsen foranstalter, at ikke funktions-eller køredygtige cykler, knallerter, barnevogne m.v. uden nærmere varsel fjernes fra cykelkælderen. Der kan rekvireres nøgle til barnevognsgarage hos bestyrelsen.
5.
Fejeskarn og andet affald må ikke henkastes i gården eller andetsteds, men kun udtømmes i de af ejendommen anbragte affaldsbeholdere, hvis låg stedse skal holdes lukkede. Affald, der ikke fjernes af dagrenovationen uden ekstrabetaling, skal beboerne henlægge på et af bestyrelsen anvist sted den første weekend i hver måned og ikke på noget andet tidspunkt.
6.
Finder forurening sted på trapper, lofter og gange samt i gården, må den nødvendige rengøring foretages af det medlem, der har ansvaret for forureningen.
7.
Parkering af store last- og varevogne må ikke finde sted i passagen. Kørsel og parkering af biler i gården er ikke tilladt. Bilvask må kun foretages ved den første vandhane i indkørslen til gården.
8.
Børn må ikke lege eller støje på trapper eller gange, og medlemmerne skal drage omsorg for, at de hos dem boende eller i besøg værende børn ikke ved støjende adfærd er til gene for de øvrige medlemmer.
9.
Det er forbudt at tegne eller male på ejendommens træ- og murværk eller på anden måde beskadige ejendommen eller dens inventar.
10.
Dersom et medlem eller nogen af hans husstand eller på besøg værende personer forårsager ødelæggelse på ejendommen eller på dennes inventar, som efter almindelige regler medfører forpligtelser til at betale erstatning, da er det pågældende medlem pligtig at betale den forårsagede skades istandsættelse.
11.
Tæppebankning og udluftning af sengeklæder og lignende må kun ske på det af bestyrelsen anviste sted og til de fastsatte tider. Det er tilladt at tørre tøj og lufte dyner på altanen. Grundet støvgener må der ikke bankes tæpper på altanen.
12.
Sy- og andre maskiner, der gør larm, må ikke benyttes i lejligheden efter kl. 21.00.
13.
Støjende adfærd inde samt ude skal begrænses og under stadig hensyntagen til øvrige beboere. Støj inde og ude skal ophøre kl. 22.00 på hverdage og kl. 24.00 weekender. Dog kan afholdelse af selskaber/fest tillades ved, at al støj i den forbindelse ophører senest kl. 02.00 og ved oplysning om dette via opslag i opgangen og naboopgangen, senest 3 dage forinden.
14.
I regn, sne, frost og stormvejr, samt om natten, skal vinduer i loftsrum, vaskerum og kælderrum holdes lukkede.
15.
Tøj og lignende må ikke hænges til tørring eller udluftning til gadesiden.
16.
Alle rum såvel i kælder som på loft skal være aflåste, dette gælder selvfølgelig også de til medlemmernes lejligheder hørende rum.
17.
Det påhviler foreningens medlemmer at påtale overtrædelser af husordenen over for bestyrelsen.
18.
Misligholdelse af husordenen henvises til § 14 i andelsboligforeningens vedtægter.
19.
Fodring af fugle og katte fra vinduer og i gården er forbudt.
20.
Der må holdes husdyr i ejendommen under forudsætning af de alment gældende regler vedr. hold af husdyr overholdes (ingen efterladenskaber må forefindes på andelsboligforeningens enemærker samt unødig gøen).
21.
Vasketiderne i ejendommens vaskeri er inddelt i tidsintervaller, og der henstilles til, at dette respekteres, og at der derfor ikke foretages vask og/eller tørretumbling før kl. 07.00 og efter kl. 22.00.
22.
På foranledning af bestyrelsen afholdes årligt en obligatorisk arbejdsweekend (lørdag og søndag), med deltagelse af mindst en person pr. lejlighed pr. dag. Arbejdsweekenden annonceres senest to måneder før afholdelse på opgangenes opslagstavler og udeblivelse koster kr. 400,- pr. dag.
23.
For øvrigt har enhver beboer at iagttage, hvad der hører til god husorden og efterkomme, hvad der i så henseende af bestyrelsen og vicevært/den tilsynsførende påbydes bl.a. af hensyn til de øvrige andelshavere.
24.
Grundet risiko for brandfare og røggener, er det ikke tilladt at benytte kulfyret- eller engangsgrill på altaner. Det er dog tilladt at benytte gasgrill. Opbevar din gasflaske sikkert, da denne også kan medføre risiko for brandfare.
25.
Da der kan ske skade på ejendommens facade, er det ikke tilladt at fæstne større og tunge elementer på altaner eller i tilknytning hertil – fx markiser. Det er tilladt at benytte
parasoller på altanen, dog skal disse være fastspændt og være slået ned når de ikke benyttes.
26.
Det er ikke tilladt at ændre på altanens konstruktion og struktur. Dette gælder farver, altandør, ophæng, gelænder og træ.
27.
Dæmpet belysning drevet på solcelleenergi, batteri eller hus-strøm er tilladt på altanen.
28.
Der henstilles til at man holder sin altan pæn og ikke bruger den til pulterkammer eller storskrald.
Beboeren er selv ansvarlig for vedligeholdelse og at behandle træværk med olie, det anbefales gjort ca. hvert 2. år. Man må ikke ændre på den originale farve.
Bestyrelsen
Maj 2018
Punkt 1 og 13 revideret på generalforsamling 18.05.2021.